فیلتر شنی استخر چیست ؟

 

یک استخر تمیز چه ویژگی هایی دارد؟


سیرکوله آب منظم ،

مواد ضد عفونی و

تعمیرات نگهداری دقیق است.

 

تصفیه آب یک امر مهم و اساسی است. با این وجود آب ، در صورت ناخالص بودن و آلودگی ، می تواند آسیب های جدی به بدن انسان وارد کند و باعث بیماری های گوناگونی شود.

آب تصفیه نشده ممکن است حاوی کلر ، سرب ، آرسنیک ، نیترات ، فلوراید ، انگل و باکتری و . باشد که برای سلامتی انسان بسیار خطرناک هستند.

تصفیه آب به روشهای مختلف نظیر فیزیکی ، شیمیایی و میولوژی و . صورت می پذیرد که فیلتر شنی از جمله روش تصفیه فیزیکی محسوب می گردد .

فیلتر شنی برای تصفیه ی آب های که دارای ذرات درشت می باشد، به صورت فیزیکی و به صورت فیلتر کردن آب، برای تصفیه ی آب ورودی استخر ها و همچنین در مکان هایی که آب رودخانه یا دریاچه تغذیه کننده ی بویلر و . است، استفاده می شود.

فیلتر شنی مسولیت دارد تا با تصفیه کردن این آب به صورت فیزیکی و عبور دادن آب از روی سیلیس در چندین مرحله و سپس عبور آب تصفیه شده از نازل ها به بیرون ، این آب را قابل استفاده ی مجدد کند.


فیلتر های شنی بر اساس نحوه فیلتراسیون و فشار کاری فیلتر به چندین دسته تقسیم می شوند :


- فیلترشنی های تحت فشار

- فیلترشنی های آرام


که در ایران نیز فیلترشنی های تحت فشار از رایج ترین این فیلترها هستند اما در بعضی از ایستگاه های تصفیه آب شهری ایران، از فیلترشنی ه آرام استفاده می شود.

 

فیلترهای شنی برای خالص‌سازی آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از فیلترها به وسیله‌ی بستری از شن و ماسه‌های ریز، به تصفیه آب ورودی به فیلتر می‌پردازند.

 

فیلتر شنی معمولاً رسوبات، فلزات، هیدروکربن‌ها و برخی مواد دیگر از آب جدا می‌کنند.


جهت مشاهده لیست قیمت فیلتر شنی ، انواع فیلتر شنی روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com


 

 

عوامل تأثیرگذار در انتخاب فیلتر


عواملی که برای انتخاب فیلترها می‌بایست در نظر گرفته شوند، عبارتند از:
1-فضای موجود برای نصب فیلتر 2-هزینه 3-بازده فیلتر
در فیلترهای شنی، از شن و سنگ ریزه برای زلال‌سازی و تصفیه آب استخر استفاده می‌کنند. مکانیزم عمل در این فیلترها بسیار ساده است. آب آلوده جمع‌آوری شده از استخر، از بالای فیلتر وارد شده و ضمن عبور از لایه‌های مختلف شن و سنگریزه، از قسمت تحتانی فیلتر خارج شده و به این ترتیب، مقدار قابل توجهی از آلودگی‌های آب گرفته می‌شود.

مزایای فیلترهای شنی

 


- حذف جامدات معلق و پالایش سریع انجام می شود. - شستن فیلتر آسان است و عملیات نصب و راه اندازی آن سهل است. - هزینه نگهداری کم در بهره برداری و نیاز به فضای کم در نصب و بهره برداری
در یک تقسیم بندی دیگر فیلترهای شنی به دو دسته فیلترهای ثقلی(Gravity Filters) و فیلترهای تحت فشار (Pressure Filters) تقسیم بندی می شوند.
فیلتر شنی تحت فشار رایج ترین نوع فیلتر برای استخرها است که با ایجاد سرعت مناسب برای فیلتراسیون، تصفیه ای ایده آل را فراهم می سازد. در هنگام تصفیه، آب کثیف استخر از لوله ورودی وارد فیلتر می شود. فشار پمپ و نیروی جاذبه، آب را از درون شن به سمت پایین هدایت میکند و شن و ماسه های ریز هرگونه آشغال و مواد زائد را از آب استخر می گیرند. استفاده از فیلتر شنی در استخرها، علاوه بر جداسازی ذرات معلق فوق تا حدود زیادی چربی های شناور در روی آب را نیز جذب می نمایند. در پایین فیلترهای شنی نازل هایی با سوراخ های بسیار ریز وجود دارد که اجازه عبور شن و ماسه را نخواهند داد، اما آب از داخل این نازل ها عبور می کند و از لوله خروجی در زیر مخزن اصلی فیلتر شنی خارج می شود.

جهت مشاهده لیست قیمت فیلتر شنی ، انواع فیلتر شنی روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com


فیلترهای شنی که براساس نیاز دارای فشار کارهای مختلف می باشند، از نظر نوع دارای انواع افقی و ایستاده می باشند. همچنین جنس بدنه فیلترهای شنی ممکن است از جنس ورق فولادی و یا بدنه فایبرگلاس و غیر قابل زنگ زدن باشند. فیلتر شنی براساس نوع کاربرد مورد نیاز از نظر ظرفیت، حجم، فشار کار، جنس و… انتخاب می گردد. فیلترهای شنی تحت فشار در اشکال، سایزها و جنس های متفاوتی ساخته می شوند که رایج ترین آن ها فیلترهای شنی عمودی با سر عدسی است.
که به قطر مشخص از ورق فولادی ST-37 (و یا گالوانیزه) به ضخامت اعلامی در استاندارد ASME و برای عدسی های فوقانی و تحتانی که به روش DOUBLE-DISH ساخته شده که پس از زنگ زدایی از داخل با دو لایه پوشش اپوکسی و از خارج با یک لایه ضد زنگ و دو لایه رنگ مخصوص رنگ آمیزی می گردد. در ضمن برای بالا بردن کیفیت فیلتراسیون و عمر فیلترهای تحت فشار میتوان قبل از عملیات رنگزنی، فیلترها را از داخل، سند بلاست کرد.

جهت مشاهده لیست قیمت فیلتر شنی ، انواع فیلتر شنی روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com



فیلتر شنی فیلتر ,فیلترهای ,تصفیه ,فشار ,استفاده ,استخر ,قیمت فیلتر ,لینک روبرو ,روبرو کلیک ,کلیک نمایید ,شنی روی لینک ,انواع فیلتر شنی روی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ماینینگ شبکه ای IMDB closed عاشقانه 2 عاشق بی انتها [ من دلبسته به کلمات ... ] پارس گیک , اموزش برنامه نویسی ، ترفند های رایانه انجمن علمی- پژوهشی کلام اسلامی بازاریابان ایرانیان زمین, بیز ,بازاریابی شبکه ای,نتورک مارکت